יום רביעי, 12 בספטמבר 2018

אנרגיה מתחדש בישראל

כול מכונה וכל מכשיר חייב אנרגיה כדי לפעול אך האנרגיה הזו לא חייבת להיות כתוצאה משריפה ל חומר מסוים. אולי אנו מכירים את הזפת ואת הדלקים שהיא מביה לנו כמקורות האנרגיה היחידים אך למעשה אפשר להשתמש גם באנרגיה מתחדשת האם יש אנרגיה מתחדשת בישראל ואם כן היכן?

אנרגיה מתחדש בישראל


האם יש אנרגיה מתחדש בישראל?

אנרגיה מתחדשת בישראל קיימת לא באחוז גבוה. למעשה אפשר לומר כי פחות מחמישה אחוזים מהאנרגיה שמשומשת בישראל היא אנרגיה מתחדשת מה שמראה על פער גדול מאוד שממדינות מפותחות אחרות בעולם. המקור העיקרי של אנרגיה מתחדשת בישראל הם דודי שמש, מתקן מוכר מאוד שככל הנראה נמצא גם על גג ביתכם והוא מצליח לחמם את המים במקום על ידי חשמל אלא על ידי אנרגיה סולארית שמגיעה מקרני השמש. אין ספק שיש פתרונות רבים יותר לחיסכון בצריכה החשמל כאשר לא רק הכיס שלכם זוכה לעלויות פחותות יותר אלא גם הסביבה נהנית מהפחתה בזיהום.

אלו סוגי אנרגיה מתחדשת קיימים?


  • אחד מסוגי האנרגיה המתחדשת המוכרים ביותר הן תחנות רוח. אנרגיית רוח יכולה להיות הרבה יותר יעילה ממה שאפשר לדמיין ולמעשה טורבינות רוח קיימות גם בישראל. אמנם אין הרבה טורבינות כאלו אך ברמת הגולן אם ייצא לכם לטייל באזור, מדובר על מראה מלבב במיוחד וגם מתקנים יעילים מאוד. משרד האנרגיה אמנם משקיע בטורבינות ובכלל באנרגיה מתחדשת בישראל אך נדמה שזה לא מספיק. אורך הלהבים של הטורבינות מגיע לכ-36 מטרים.
  • תחנות כוח סולאריות נבנות בישראל אך למעשה עדיין אין שום מערכת שפועלת. יש שאומרים כי בעתיד תחנות כוח אלו יספקו חשמל לחלקים נרחבים במדינה כאשר עלות החשמל יעלו לקוט"ש אחד 0.5 שקלים במקום 2 שקלים. זה הבדל משמעותי מאוד וכל משפחה בישראל תוכל ליהנות מהתעריפים החדשים אך חשוב לזכור שוב שיש  חשיבות רבה גם להפחתת הזיהום באוויר, בים וביבשה כי הסביבה היא למעשה המנצחת הגדולה.
  • מלבד הפתרונות הללו לאנרגיה מתחדשת בישראל יש אפשרות גם למשאבות חום. אמנם לא מדובר על יצירת אנרגיה באותו סדר גודל כמו תחנות כוח סולריות או מרוח אך מדובר על העצמה של דודי שמש לטובת חימום. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה