יום שבת, 10 בינואר 2015

קבלו מידע חשוב על פתחי אוורור!

כיצד מתכננים פתחי אוורור איכותיים וטובים?

אחד החלקים החשובים ביותר שיש בכל מבנה באשר הוא, אלו הם פתחי האוורור. התפקיד של פתחי אוורור הוא חשוב וקריטי, ואיננו כה משני, בניגוד למה שאולי חלק מהאנשים חשובים. רבים אף נוטים לחשוב שגם אם הפתח הוא חשוב - אזי אין צורך להשקיע יותר מידי זמן בתכנון שלהם. בפועל המצב הוא כמובן אחר לחלוטין. ראשית, התפקיד של הפתחים הללו הוא קריטי  - לדאוג להפחתה בעומס החום, לדאוג להקלה משמעותית בזרימת האוויר, ולשמור על טמפרטורה טובה יותר במבנה. מעבר לכך, ברור שלא כל פתח יכול לעמוד במשימה בכבוד, ויש להתאים באופן ספציפי בין הפתח, לבין סוג המבנה. אז על מה נקפיד במיוחד בתכנון של פתחי אוורור?




 הקריטריונים החשובים לפתח אוורור


עמידות תרמית - ברוב המקרים, פתחי אוורור יהיו חשופים לחלוטין לתנאים ששוררים בחוץ. מכאן, חשוב שתהיה להם עמידות תרמית משמעותית מאד. בעוד שחלקים פנימיים בתוך המבנה אולי יכולים להיות רגישים יחסית לשינויים תרמיים, בורר שהפתחים החשופים הללו צריכים להיות עמידים גם בפני מצבים של טמפרטורה גובהה ושמש יוקדת - וגם מול מצבים של גשמים ורוחות וטמפרטורות נמוכות. באופן ספציפי, חשוב מאד שהחומר שירכיב את הפתחים יהיה עם הגנה מתאימה מפני קרינת UV של השמש, וחשוב שהוא לא יישחק עקב חשיפה לשמש.
בלתי שביר - עוד תכונה חשובה מאד, היא שתמיד יהיה מדבור על פתחי אוורור שאינם שבירים. מדוע זה חשוב? כאמור, הפתחים הללו פעמים רבות חשופים מאד לתנאי השטח. במידה וכל מכה קטנה מבחוץ וכל משב רוח יזיז אותם - הם עלולים כמובן להישבר וכתוצאה מכך להיהרס. לכן, תמיד עדיף לבחור בפתחים שעשויים מחומרים אקריליים שאינם נשברים. הדבר ישמור על הפתחים לאורך זמן, ויתרום באופן משמעותי למבנה שלכם.




לפנות לגורם מוכר ובעל ניסיון

תוכלו להבטיח לעצמכם בחירה איכותית בפתחים הללו, אם תשכילו לפנות מלכתחילה לחברה בעלת ניסיון בתחום, שתוכל לתרום מזמנה וממרצה לטובת הפרויקט שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה