יום ראשון, 25 ביוני 2017

כיסוי לאנטנות – ראדום

כדורים מסתוריים שנראים כמו חלליות

כאשר אנו נוסעים ליד בסיסים צבאיים מסוימים, בדרך כלל בסיסים של חיל האוויר, או אפילו ליד מפעלים של התעשייה הביטחונית, נמלי תעופה מסוימים או חברות לוויין, אנו רואים כדורים גדולים שמונחים בדך כלל על הגג או בשטח פתוח כאשר הם צבועים בכיפה לבנה שלא ברור מהי כדאי שתכירו את הראדום, אחת ההמצאות שעושות רק טוב לאנושות וגורמות לכולנו חווית תקשורת רציפה בכל מה שקשור לבטיחות האנטנות. אנטנות רבות משמשות למגוון רחב של תחומים החל משידורי ספורט, תקשורת עם מטוסים ועוד שלל פעולות שכדי להרחיב עליהם צריך יום שלם. האנטנות הללו מאוד פגיעות והראדום הוא בעצם כיסוי מתאים ששומר עליהן בלי לפגוע בתפקודן.

כיצד פועל הראדום ולמה הוא קיים?

·         אנטנות רבות הן כל כך משוכללות אך למעשה פגיעות מזג אוויר עדיין משאירות אותן מאוד פגיעות. כאשר יש גשם או רוח חזקה האנטנות יכולות להיהרס בקלות או שתפקידן לא יתבצע במאה אחוז. גשם יכול גם לגרום לקורוזיה על גבי האנטנה מה שגם יוביל להפסד כספי בטיפול ובחוסר הפעילות שלה למשך זמן רב. במקומות קרים מאוד בהם יש צורך באנטנות כאשר יש מגורים של בני אדם, יכול להצטבר קרח על גוף האנטנה ואז הבעיה תהיה חמורה אף יותר וההורדה תהיה קשה מאוד. ראדום מונע מכל אלו להצטבר בצורה יעילה ומיטבית.
ראדום



·         אמנם הראדום מתלבש על האנטנה אך אין ממה לדאוג כיוון שפעילותה לא נפגעת כלל. הראדום עושי בדרך כלל מפיברגלס שאמנם חסין מספיק נגד רוח וגשם אך לא פוגע במעבר גלי הרדיו וכך ניתן לקבל פעילות תקינה ומאה של האנטנה כולל הגנה היקפית עליה. יש ראדומים בכל מיני גדלים שמותאמים לכל האנטנות וההצבה שלהם היא זולה יחסית לתמורה שהם נותנים ולכסף שהם חוסכים.

הסתרת כיוון האנטנה


אמנם עיקר הפעולה של ה-ראדום היא להגן על האנטנה מפגיעות שונות אך בעזרתו ניתן גם להסתיר את האנטנה ולגן עליה מפני מודיעין של אויב או מפני ידיעת כלל האזרחים לאן היא מכוונת. לעניין זה יכולה להיות משמעות גדולה יותר כאשר מדובר על מלחמה או על אנטנה מסווגת שרק מעטים יודעים על התפקיד שלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה